Alexandra Larsen 

Ekspert i salgsudvilking, kundeoplevelse, kundetilfredshed og kundeloyalitet

 

 

 

Alexandra croppedPrimære faglige kompetencer

 

Optimering af kundeoplevelse, tilfredshed & loyalitet

Salgsudvikling & optimering

Dataanalyse (kundeundersøgelser, loyalitetsmålinger/NPS, profilering, salg, basketsize, kampagner) 

Udvikling af operationelle aktiviteter for kundetilfredsheden

Customer Journey & Moments of Truth

 

Strategisk sparring & organisationsudvik.

Træning, coaching & uddannelse

Kunde- og medarbejderundersøgelser

Consumer Insights & Segmentation

 

 

Alexandra Larsen har arbejdet med salgsudvikling, kundeoplevelse, kundetilfredshed og kundeloyalitet i over 15 år. De første 9 år arbejdede hun indenfor analysebranchen med kundeundersøgelser, stop effect, observationer & interviews og medarbejderundersøgelser.

De seneste 6 år har hun arbejdet med strategisk salgsudvikling og forretningsudvikling. Hun anvender sin analytiske ekspertise til at definere de betydende faktorer for fremragende kundeoplevelser, og øger sine kunders potentiale for større salg og højere loyalitet. 

Alexandras kompetencer spænder fra det operationelle niveau til det strategiske. Dette giver hende mulighed for at prioritere, udvikle og igangsætte specifikke og målbare operationelle aktiviteter. Alexandra effektiviserer og prioriterer indsatsområderne i forhold til Customer Journey og Moments of Truth, så virksomheden er sikret ROI på udviklingsaktiviteterne. Alt sammen med fokus på at øge salg, kundeloyalitet og god medarbejdertilfredshed.
Kunderne fremhæver Alexandras dedikation, kommunikationsevner på alle niveauer i virksomheden, hendes ærlighed og god humor. Særligt værdsættes hendes indsats for at sikre ejerskab af kundefokus i virksomheden! 

 

Seneste større konsulentopgaver

Food & Beverage (Select Service Partner Group) 

Optimering af mersalg/opsalg internationelt
Optimering af kundeoplevelser og kundeloyalitet internationelt
High Impact Reviews
Uddannelsesforløb i salgsteknik for butikschefer.
Coaching/Uddannelse for topledelse, salgsledere og salgsmedarbejdere i Europa.
Consumer Insights/Kundesegmentering/Customer Journey/Location mapping.

 

Bank/Forsikring (Alka Forsikring A/S) 

Optimering af Kundeoplevelser, kundetilfredshed, kundeloyalitet.

Definition af betydende faktorer for kundetilfredshed

Udvikling, prioritering og igangsættelse af operationelle aktiviteter til forbedring af kundeoplevelser, tilfredshed, loyalitet samt mindsket CHURN.


Detail (Legoland, Pandora, SportMaster, BMW, Estée Lauder, Clinique, Bang & Olufsen, Select Service Partner m.v.)

Kundeundersøgelser, analyse
Workshops for salgsledere
Træning af salgsmedarbejdere i serviceudøvelse med fokus på mersalg/opsalg.

Uddannelse og certificeringer

 

Teoretisk baggrund

1983: Diplome de l'Université de Lille

1983: Merkonom i markedsføring

2014: Rosen College of Hospitality Management:(Orlando, Fl. USA) Multi-Unit Management

Sproglige kompetencer 

Dansk & fransk: Forhandlingsniveau

Engelsk: Modersmål

Skandinavisk: Basisniveau

 

Karriereforløb

 

Winspire

 

Periode: Maj 2015 →

Rolle: Partner

Winspire

 

Periode: Februar 2014 → august 2014 

Rolle: Konsulent 

SSP Group (International)UK

 

Periode:December 2011 → januar 2014 

Rolle: Customer Experience, NPS, salgsreviews, træning af opsalg/mersalg & kundeoplevelser.

SSP Danmark

 

Periode: Oktober 2009 → november 2011

Rolle: Customer Experience, Consumer Insights, træning af opsalg/mersalg og kundeoplevelser

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Mobil: +45 2844 1234
Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Web: www.winspire.dk

   
   
   
   
   
   

 

 

 linkedin-logo

 

Kontakt

Tlf: +45 21 72 81 99

Mail: info@winspire